#Info : Kenapa gambar jadi gelap lepas upload ni?

Salam u olls!
Lama dah tak mengarut kat sini. Semalam aku edit banner, lepas tu upload banner baru. Cantik ke tidak? Haha. Simple je pun, saja sebab dah bosan tengok yang lama tu je.

Sebenarnya dari semalam aku try upload - re-upload banner tu, tapi lepas upload gambar tu jadi gelap. Banyak kali aku try, macam-macam cara la, aku siap bukak coding tapi malas nak kaji. Haha. Aku try upload gambar kat entry pun sama jugak. Last-last google je solution. Ada sebab jadi benda tu, tapi aku malas nak baca panjang lebar, aku terus tengok solution step je. Hahaha.
*Gambar yang gelap tu macam yang kat atas,tengok la beza warna gambar berbanding yang asal kat bawah tu kan? Sakit hati je.

Kalau korang ada kes sama macam aku ni boleh try je step ni;
1) Korang pergi google+ akaun korang - https://plus.google.com
2) Hover cursor korang kat HOME and select 'Settings'.
3) Dah masuk page 'Settings', korang scroll kat bawah carik 'Auto-enhance'. Ada 3 option kan, selected option adalah 'Normal'. Please select option 'Off'.

Ok, dah siap.
Try re-upload korang punya banner/pictures. Confirm dah tak ada problem tu.
:)


4 comments:

  1. owhhhh genius! last time uplod banner pon sme...berusaha uplod bnyk kli tp lalast givap..huhu...tenkiu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe tu la, buat sakit hati kan? ok, welcome

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...