Recent Posts

   

#diy : Invitation Card - Majlis Aqiqah

Minggu lepas aku dah siapkan kad untuk jemputan majlis Aqiqah anak buah kedua aku. Yeay~
Buat sendiri je sebab jimat, Mak aku pun request nak yang kecik je sudahlah kan, just untuk nyatakan tempat, tarikh dan masa.

Tema adalah kuning, so semangat google any templates yang menarik. Dapat satu template yang cute warna pink. Rasa macam suit je dengan tema untuk Aqiqah ni. Nak copy pun berpada-pada ye, kalau free owner tu kasi tak ada masalah, kalau tak kang kena saman tak pasal-pasal. Hehe.
Aku ni orang IT/Multimedia, so dulu study ada la juga belajar topik pasal copyright ni, jangan main copy sahaja, it's illegal.

Ok, back to my diy!



Aku jumpa template ni kat website ni: kredit to - http://onlybyinvite.com/checkered-baby-shower-free-invitation-template/

Kiut kan? So aku guna photoshop sikit tukar warna kuning. Letak words pasal majlis dan siap.

Lepas tu boleh insert masuk Word image card untuk output. Ikut la nak print besar mana, nak susun macam mana. Kalau pandai boleh susun bagi jimat kertas! Aku bahagi dua, satu side untuk isi kad, lagi satu aku print muka depan kad untuk ditulis nama jemputan. Kad tu boleh lipat dua, dah jimat lagi tak payah beli sampul surat. Hihihi, bajet sangat!





Ok, bai! :)


5 comments:

  1. cantik sis, kreatif sgt, suka2..
    let exchange´s link ya :) done following u sis, mine follow me back :)

    http://blurplediary.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum! Seriously lovely!! haha
    Lpas edit kaler tu gna Mc Word ke nak jdikan kad? Mcm mna eh nak buat muka dpan tu? print 2 kali ke?? =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam.. Yup, susun guna word je senang. Muka depan tu print 2 kali, kena pandai bajet alignment la. hehehehe.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...