Recent Posts

   

#Review : Hantaran

Oke, kali ni nak share idea hantaran diy + budget rendah + mudah !
Hantaran aku time kawen dulu simple je, selagi boleh berjimat guna barang murah, selagi itulah aku sanggup keluarkan duit untuk itu. Kedekot sungguh bunyinya. Hahaha.

Untuk barang hantaran, kitorang tunggu SALE! Memang sangat berbaloi, lagi-lagi set perfume. Barang lain semua beli barang yang memang perlu dan akan digunakan kelak. Wah gitueww, ayat skema!

Aku punya inspirasi bekas hantaran adalah dari ex b2b yang gunakan base cermin. Dengan itu aku pun berpendapat guna cermin Ikea tu lagi mudah, murah dan style! Walaupun cermin die cenonet je, dah tutup dengan barang hantaran memang tak kan nampak pun cerminnya tu. Haha. Tapi aku nak die punya base tu je.


Steps ;
Cermin Ikea tu aku beli warna putih, dan lekat atas polisterin yang aku balut dengan fabric. Kat bucu polisterin yang dah berbalut tadi aku susun dan lekat pearl beads besar, supaya nampak macam kiut (boleh?). Pastu cucuk je lah bunga kesukaan (aku letak kat bucu sikit je sebab taknak semak, plus boleh jimat tak payah beli banyak bunga, haha kedekot!). Barang-barang hantaran boleh letak atas base tu kemas-kemas dan ikat/hias dengan reben.

Aku tak ambik gambar detail sangat, tapi rasanya kalau tengok pon boleh tau dah nak buat macam mana, senang je. 



Bolehlah B2B try idea budget daripada aku ni -(itupun kalau kedekut macam aku la. Hehehe). 
Bye!

5 comments:

  1. nice info..xperasan lak ikea ada jual cermin camni..igt cermin yg xde frame tu je.. ^^

    ReplyDelete
  2. hi cik ems,cantik hantarans awk, saya pun guna cermin ikea bt lapik dulang hantaran..hehe..
    saya follow sini,boleh kenal2 thru blog :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saila, sy dah lama follow awk tau.hehe.
      sama ke? tak perasan lak entry hntaran awk, nt nk check la.hehe

      Delete
    2. serius? ya allah..maaf la x perasan..selalunya tau ada orang follow tp xde link yg saya boleh BW :(

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...